Aktualności

CENTRUM WSPARCIA DLA OSÓB W STANIE KRYZYSU PSYCHICZNEGO

CENTRUM WSPARCIA DLA OSÓB W STANIE KRYZYSU PSYCHICZNEGO

Bezpłatna pomoc w ramach Narodowego Programu Zdrowia 

Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia uprzejmie informuje, że od 20 grudnia 2017r ruszyła całodobowa pomoc i wsparcie telefoniczne dyżurnych ekspertów: psychologów, psychiatrów i  pracowników socjalnych – uruchomione  przez Fundację „Itaka” „Centrum Wsparcia” dla osób znajdujących się w stanie kryzysu psychicznego.

Centrum Wsparcia to projekt Fundacji „Itaka”,
realizowany na zlecenie Ministerstwa Zdrowia i finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia. Jego celem jest pomoc osobom znajdującym w stanie kryzysu psychicznego z powodu np. utraty pracy, rozwodu, śmierci lub zaginięcia bliskiej osoby, oraz zapobieganie depresji, samobójstwom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym.

Kryzys psychiczny (znany także, jako kryzys emocjonalny lub załamanie nerwowe) to ostre, przejściowe zakłócenie równowagi psychicznej. Poradzenie sobie z rozwiązaniem problemu wydaje się być dla wielu osób działaniem przekraczającym ich możliwości i umiejętności. Osobie będącej w stanie kryzysu psychicznego należy zapewnić pomoc psychologiczną i psychiatryczną.

Pomoc Centrum Wsparcia dla osób znajdujących się w stanie kryzysu psychicznego jest skierowana do osób w każdym wieku. To linia wsparcia, czyli uważne wysłuchanie problemu osoby i skierowanie do prawdziwej, realnej pomocy bezpłatnej.
Centrum Wsparcia oferuje
całodobową pomoc i wsparcie w formie rozmów telefonicznych, a także możliwość kontaktu przez mail i czat. Dyżurni eksperci w Centrum, tj. psychologowie, lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni, udzielają informacji o możliwościach uzyskania profesjonalnej, bezpośredniej pomocy specjalistów w pobliżu miejsca zamieszkania osoby zgłaszającej się po pomoc.

Wszelkie informacje na temat m.in. godzin dyżurów i kontaktu z ekspertami są dostępne na stronie www.liniawsparcia.pl. Na stronie znajduje się również bezpłatna aplikacja mobilna z bazą teleadresową instytucji pomocowych.

Kontakt

Telefon 800-70-2222 – 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu

E-mail: porady@liniawsparcia.pl

Źródło: WŚOZ ŁOW NFZ